torsdag 5 juli 2012

Oväntat

Nu har jag en oväntad rast idag. Mamma bad mig ta bilen till jobbet för att kunna köpa mjölk på hemvägen så jag fick 40 min extra bara sådär. Det är väldigt välkommet denna vecka nu när det är både jobb på citymail och hö.

Hö är ganska jobbigt  de flesta år. I år är det värre än vanligt eftersom mina kärra småsyskon befinner sig på varsin kontinent och jag är den enda mina föräldrar har att sätta in.

Men nog gnällt om det. Idag lade jag till en spansk tjej på facebook. Hon vill tydligen lära sig svenska och jag vill ju bättra på min spanska så tanken är att vi ska träffas och hjälpa varandra. Kopplingen mellan oss är den mest otippade möjliga. Min kusin Erik, som jag en dag sprang på på stationen. Han hade tydligen träffat den här tjejen på någon internationellt utbytesförening, som jag inte kunnat tro att han skulle vara med i. jag trodde inte det rymdes något annat än datorer i mina kusiners huvuden.

Jag väntar fortfarande på svar från UGR. Måste ta tag i att skriva ett mail och höra vad de har för sig snart.

/Thomas

Inga kommentarer: