torsdag 16 augusti 2012

Matematikens skönhet

Mitt projekt de 2 närliggande veckorna är att skriva om det spanska projekt som Marisol kuggade mig på i våras. Men så klart gör jag allt för att undvika att jobba. Till exempel har jag tagit 2 dagar jobb den här veckan.  Men även när jag är på plats framför datorn så är det svårt att få något gjort. Mycket annat lockar, manga, facebook och TV. Från den sistnämnda kategorin tänkte jag ta och passa på att rekommendera Matematikens skönhet. En dokumentär serie som UR har visat med en underbart fascinerad engels Matematikprofessor som visar var matematik gömmer sig i världen omkring oss. Jag tycker att alla som gillar matte ska se den och njuta och alla som tvingas läsa matte fast de inte gillar det ska se den och inspireras inför höstens vedermödor.

/Thomas

Inga kommentarer: