lördag 25 augusti 2012

Sprint-Sm

Idag var dagen då jag skulle vara i årets allra bästa form, som trogna bloggläsare vet har uppladningen inte alls gått som planerad och jag åkte till Gävle och visste att formen inte riktigt fanns där. Men när jag passerat båda förstarterna och väntade in de sista 2 minuterna infann sig ändå nervositeten. På startlinjen tänkte jag bara på hur rätt och fort jag skulle springa. 18:40 senare passerade jag mållinjen en tid som inte räckte någonstans utan placerade mig på 26 plats 1:09 från B finalen och sprintevigheten 3:03 från A-finalen. När jag summerar 5, 10 och 15 s bommar får jag ihop 35 s det räcker inte till. Det är i benen det saknas. För få pass och för mycket träningsuppehåll har gjort att jag även i år är för långsam. imorgon ska jag springa C-final och göra det bästa av situationen. Så få sekunder extra som möjligt och tvinga ut allt vad mina ben har. 
/Thomas

Inga kommentarer: