söndag 2 september 2012

Nedräkningen: 10...


Nu är det nära på riktigt, bara 10 dagar kvar. 10 dagar till den stora resan.
Jag känner mig inte redo, jag vet bara vart jag ska bo den första veckan, jag litar inte på min spanska nog för att skriva ett mail till ett hostel, jag vet inte vad jag kan räkna med mig för kurser och jag kommer sakna livet ur mig efter familjen, Emma och alla vänner. Men jag har kommit fram till att jag nog aldrig kommer att bli redo utan det är bara att hoppa och hoppas att man lär sig flyga i fallet.  Och den 12 september närmar sig med stormsteg.
När jag skriver detta sitter jag på tåget på väg till Linköping, det är söndag kväll ifall det skulle ta väldigt lång tid att få inlägget på internet. I Linköping ska jag hänga med Emma, träffa vänner och ta hand om lite ouppklarade affärer med Marisol. För övrigt är jag trött, det kan ha att göra med att jag gick upp klockan 5 idag. Det var långdistans DM i regi av Thor och utsättningspatrullen var kommenderade till TC vid 7. Efter att ha satt ut kontroller i det underbara norra området var det pass på kontroll 46 där jag agerade som radiokontroll. Det var en mysig uppgift när jag helt slapp regn och i stor utsträckning mygg. Jag kan tänka mig att närvaro av mycket av de någon av de 2 ovanstående störningskällorna hade försämrat upplevelsen avsevärt.
Men jag tänker i alla fall försöka blogga varje dag fram till avresa nu. Men nu ska jag nog vila ögonen en stund.
/trött Thomas med resefeber

Inga kommentarer: