lördag 29 september 2012

Resume

Mycket har hänt sedan senast jag hade en Internet tillgång stabil nog att offra tid på Internet till att skriva ett blogginlägg. Nu är det i alla fall dax.

Först ut innan den stora tystnaden inleddes var det min första träning med Veleta. Det var en riktig upplevelse när jag kastades direkt ut i vad som kan ha varit det svåraste området jag någonsin sprungit i Fyllt av branta branta backar som kändes livsfarliga att ta sig nedför. Det var i alla fall kul och de lovade att detta var den svåraste kartan de hade. Efter att ha återvänt till hostelet, duschat och hämtat mina väskor bar det av till min lägenhet där jag möttes av Olivia, barcelona tjejen som jag delar lägenheten med.

Nästa dag som var lite mer minnesvärd var lördagen då ESN anordnade en resa till stranden i Nerja. Vi badade, jag hoppade från lite klippor med några irländare och belgiska Thomas, vann tävlingen i dragkamp tillsammans med brittiska Chris, tyska Lisa, två brasilianskor och en fransyska vars namn jag inte minns. När jag kom hem träffade jag även Franchesca min andra roomie.

Sen dess har jag börjat skolan. Fått ordning på mitt schema och pejl på vad kurserna handlar om.

Jag antar att jag får anledning att återvänd till den här veckan några gånger, närmast med lite bilder från tiden hitfram, på bloggen men just nu får det vara tillräckligt.

/Thomas


Inga kommentarer: