torsdag 13 september 2012

Framme

Nu ar jag pa plats i Granada efter en inte helt handelsefattig resa. Det startade med att jag inte lyckades checka-in varken pa internet eller pa egen hand pa terminalen men efter lite promeneraned fram och tillbaka ornade det upp sig.
Flyget till Madrid liknade mer en buss med vingar an nagot flyg jag hunnit med under min korta flygresenars karriar. Ingen underhallning bjods det pa men framfor allt ingen klocka vilket storde mig nagot enormt nar min enda klocka sen mopedkrachen finns i mobilen. Jag underholl mig med bok 3.2 av A song of ice and fire mer kand som A game of thrones och nar planet antligen landade kanndes det som om jag undrat vad klockan var i en evighet.
Pa Madrids flygplats hamnade jag i min forsta riktiga konfrontation med spanska nar jag skulle bestalla mat fran McDonalds. De 2 meningar jag behovde yttra kanndes monumentala men efterat kanndes det som om jag tagit mig en liten bit pa vagen mot att klara mig pa riktigt pa spanska.
Det mest spannande med flyget fran Madrid till Granada var den fantastiska synen av Madrid pa natten under uppstigningen. Val framme i Granada plockade jag upp min vaska och tog en taxi. Tack vare mitt tveksamma uttal holl taxichaforen pa att inte forsta vart jag ville men med lite hjalp av sin kolega klurade han ut det.
Pa hostel meridiano upptackte jag att jag inte hade mitt rum bokat som jag trott men vi loste det da de inte var fullbokade.
I dag har jag traffat killen som svarade pa mitt mail pa svenska, han ar fran Lund/Malmo och sitter i reseptionen direkt brevid mig och lyssnar pa Cornelis Wreeswik. Nu ska jag forsoka ge mig ut pa stan och undersoka mojligheten att skaffa ett spanskt telefonnummer.

/Thomas som borjar tro att allt kommer ordna upp sig

Inga kommentarer: