tisdag 11 september 2012

2, 1...

Packningen börjar ta form och nu är det inte mycket tid kvar. Numera är jag inte alls lika rädd men det kan vara för att jag har svårt att greppa att det verkligen att jag kommer att vakna upp på torsdag i ett land där jag är dålig på språket och där jag ska stanna i flera månader. Gårdagen förutom på packning på avskedsfika med syskonen Ohlin och avsked av Danne. Det var inte allt för jobbigt även om det får det att bli lite mer verkligt. Idag är den mitt sista träningspass med Thor som står på schemat och efter det ska jag möta upp Borg och säga hejdå till honom med.

Packning är för övrigt riktigt knepigt när man ska få ner allt man behöver i ett år i en väska. Kan jag ta med mig 2 tjocka tröjor? 4 par jeans? och hur många t-shirt? Och vad behöver jag förutom kläder. Skor, böcker lakan handukar? Chansen att packningen blir helt rätt känns minimal.

/Thomas

Inga kommentarer: