tisdag 18 september 2012

Pa ratt vag

Igar borjade aktiviteterna pa universitetet med "información general". Det vill saga blandad information om vad man kan gora pa universitetet och vart man hittar viktig information. Det var massor av manniskor dar. Dummt nog hade jag glomt att ta med en penna sa jag kommer behova smita forbi dagens infomote for att lamna in de papper man skulle fylla i. Efter det gick jag hem till hostellet och at en mycket trist lunch bestaende av endast overbliven tortolini da mataffaren var stangd for siesta. Sen ringde jag pa 2 annonser. Den ena var jag och tittade pa men dar rokte de inomhus sa det blir inget. Den andra svarade de inte pa sa jag skickade ett mail. De verkade trevliga och jag ska forhoppningsvis se den lagenheten idag, har dessutom for mig att de inte rokte och sokte icke-rokare. Sen har folk borjat att spontant ge mig telefonnummer till stallen dar de tror att det finns rum kvar sa jag har minst 2 spar att folja upp dar.

Klockan 5 arrangerade ESN (ERASMUS student network) en nagot forvirrad lekstund dar vi skulle sitta i mindre ringar och leka lekar, vilket var en dalig ide da man inte kunde hora vad folk pa andra sidan var 20 manna ring sa pa grund av ljudnivan i rummer. Sen overgick vi till nagon form av speeddating dar vi stallde upp oss i 2 stora ringar runt hela salen (en stor gympasal) Sen skulle man prata med den framfor sig tills nagon blaste i visselpipan och den inre raden flyttade sig ett steg. Jag tror faktiskta att det var en klar majoritet av tjejer som var dar och dessutom en majoritet av personer som skulle stanna ett halvt ar.

Sen pa kvallen sa at jag pasta och tonfisk tillsammans med halften av den storrsta paprika jag nagonsin sett. Jag bestallde en paprika over disk sa da plockade tjejen den storrsta hon hittade.

Pa kvallen satt jag framfor Facebook och chattade med Frida och Kalle nar en tysk tjej som heter Lena och har bott har pa hostelet fragade om jag ville med och ta en ol och ata tapas. Och nar man ar i ett land dar man inte har nagra vanner sa far man hanga med nar tillfalle bjuds. Sa det vart en riktigt trevlig kvall, aven om jag var samst pa spanska i gruppen sa jag satt tyst ganska ofta. Gruppen bestod av Lena ocksa kallad Calefa eftersom det forsta hon fragade vid varje samtal om lagenheter var om det var uppvarmt "caleficación", hennes kompis fran hostellet Amida, en fransk Erasmus tjej fran forra aret som var har och skrev omtentor, hennes fore detta roomoe Saoya, Och Lenas roomis shwisiska Martje (eller nagot liknande) och Arturo, killen som agde lagenheten.

Men det kanns som om det borjar komma igang nu. Bara jag hittar nagonstans att bo sa ska nog allt bli bra.

/Thomas med hopp om framtiden

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Thomas det börjar arta sig!
Nu är det bara att försöka vrida på dygnet så att du blir en riktig spanjor och käkar middag vid läggdags.....
Kramar från Karin

Thomas sa...

Hej Karin! Fick du ratt mail till mig? Jag har en olustig kannsla av att jag slog till med @hotmail.com istallet for @gmail.com. Alltsa @gmail.com ar ratt aven om jag mojligen skrev nagot annat.