tisdag 10 mars 2009

Idoler

I mitt liv har idoler kommit och gått jag jag har sett upp till sjärnor som Per Elofsson och Britta Norgern och folk i min närhet som Niklas Reinholdsson och Mattias Andersson. Min senaste idol heter mycket otippat Malin Moström, den före detta damlandslagskaptenen i fotboll. Anledningen till denna beundran hittas i svts program Mästarnas mästare. Malin har stått för en i mina ögon fantastisk insatts som jag aldrig trott att någon fotbollsspelare skulle kunna klara av. Hon har i varenda gren vissat en kämparanda och vinnarskalle att man inte kan bli annat än imponerad. Jag tror fortfarande att lagspelare behöver helt andra förmågor än de som tävlar ensama men åtminstonde en av dem vissar också upp de egenskaper som jag beundrar och eftertraktar mest.

Sedan så kan jag inte skriva enn inlägg med ordet Idoler i titeln utan att nämna min aldra största, den som jag alltid sett upp till när alla andra idoler byts ut. Jag skriver om min storasyster Sofia. Att beskriva varför jag beundrar henne är nog omöjligt men jag antar att en del av er andra som har äldre syskon som är mer än ett par år äldre förstår mig.

/Thomas

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan jag har aldrig läst det här inlägget förrän nu och fan vad rörd man blir! jag kan själv inte så någon som helst anledning till varför du skulle se upp till mig! Själv har jag alltid avundats dig när det gäller idrott. Du är så otroligt duktig och stark på allt du gör och jag känner mig alltid underlägsen dig. Du är och förblir min idrottsförebild!