tisdag 14 april 2009

One pice

När jag gick på högstadiet började några av mina vänner interesera sig för manga. Jag fick låna några av böckerna. En av serierna hette ONE PICE och handlade om piraten Ruffy som äventyrade i en värld där magnetiska störningar och frukter som gav "superkrafter" var stora inslag.

Nu undrar ni vad i hela världen jag berättar det här för. det ska jag förklara.
Jag försöker helt enkelt skylla ifrån min inaktivitet på bloggen på att jag har hittat onemanga.com en hemsida där man (förmodligen i strid med upphovsrätttslagen) kan läsa mängder av olika mangor gratis. Och där har jag suttit och läst och läst under påsklovet. Jag är långtifrån klar än men jag ska försöka att ge bloggen lite mer tid. Blandannat planeras ett inlägg om mina tankar inför 10-mila under veckan.

Tiden får utvisa när jag hörs av här igen men ha det bra tills dess.

/Thomas

Inga kommentarer: