torsdag 1 oktober 2009

NV3b goes manga: Del 22


"varför är du så tyst men ändå så ball?" skriver Arvid om Caroline Törnlund på Facebook. Och nog kan jag hålla med honom, få utstrålar en sådan självklar känsla av lugn och ja... coolhet. Caroline lyckas utan att anstränga sig vara en minst lika stor gåta som någonsin Lasse eller Walter. Vad gör ientligen den här tjejen? Vad drömmer hon om? Och framför allt vem är det som gömmer sig bakom ytan av total coolhet? Kanske är hon cool rakt igenom? Vad vet jag.

Ett anat mysterium är Ten Ten från Naruto. Hon dök troligen upp i serien för att få ihop till jämna grupper av karaktärer och sedan har aldrig handlingen haft plats över för att berätta hennes historia. Man får aldrig veta mycket om Ten Ten förutom att hon är ruggigt cool och dessutom en vänlig själ.

När det blir dax att slåss är Ten Ten speciallist på kastvapen det fullkomligen haglar knivar, kaststjärnor och andra otrevligheter över hennes motståndare. Jag har rannsakat mitt minne ett otal gånger sedan jag innan jag började med den här serien efter tillfällen då Carro kastat saker på någon, det känns liksom som om det är något hon borde ha gjort, men jag kan helt enkelt inte minnas något. Kanske har det aldrig hänt utan det är bara jag som så gärna vill att det ska passa ihop.

Jaja trots allt är Carro något av det coolaste NV3b kan erbjuda och Ten Ten kan mycket väl vara en av mangans allra coolaste så jag tycker inte att det var en så dålig match ändå.

/Thomas

Inga kommentarer: