fredag 26 december 2008

Julklappar

Så här på annandagskvällen känns det som att det är dax att summera årets julklappsskörd.

  • Pengar- Jag är fortfarande av den åsikten som var den vanliga när man var liten, nämligen att det är trist att få pengar. Att jag lever kvar i den tankegåpngen kan kanske bero på att jag inte ens behövt klara mig på en bestämd budget (mitt studiebidrag) i ett helt år. Vem vet nästa år är kanske pengar en mycket välkommen julklapp.
  • Superunderställ- Mycket praktiskt och välbehövligt för en kille som lever för att träna i tid och otid och desutom har en tendens att få skavsår under armarna av att använda en törja fleragånger innan den tvättas.
  • Illustrerad vetenskap- för 3:e eller 4:e året i rad fick jag en årsprenumeration av min favorittidning. Det är alltid en väl använd julklapp.
  • Reflexväst- Min faster vill inte att jag ska bli påkörd det är positivt.
  • 10 körlektioner- Mamma och pappa har tröttnat på att köra mig överallt.
  • Trafikskolespel- Även min storesyster tycks anse att det är dax för mig att ge mig ut på vägarna.
  • T-shirts- När det kommer till kläder så finns det ingen som jag litar så mycket på som min storasyster Sofia.
  • Mörk choklad och tandborste- Lillsyrans fantasifulla julklapp. Jag hade i alla fall tur som fick pistagesmak och inte som brorsan sesamsmak, den smaka inge' vidare
  • Axe-Det känns nästan som om det ska föreställa någon sorts pik från brorsans håll.
  • Julgransmatta- Att den största puchen mot att flytta hemifrån kom från mormor som fortfarande har sin 41-årige son boende hemma var kanske lite otippat. Trotts att jag planerat att lämna boet om 1,5 år tycker jag att just en julgrannsmatta är lite väl att ta i. För det lär dröja länge innan jag spenderar en jul någon annanstans än här.
  • Förstärkarhörlurar- De var egentligen till min lillebror men hela övriga familjen jubla.

Nöjd med julklappsskörden siktar jag mot sesånegs första skidtävling (om jag känner mig frisk)en nyårsafton som för första gången (om vi lyckas planera ihop det) inte kommer spenderas med familjen.

/Thomas

Inga kommentarer: