söndag 21 december 2008

Love actually

Jag såg slutet av love actually igår. Jag gillar den filmen den får mig att må bra, hemma finner jag inget medhåll för den åsikten utan här råder i stället uppfattningen att den är alderless för rörig.
En bit av mitt liv just nu skulle nästan göra sig som en story i den filmen om den slutar som jag hoppas. Tänk er en oerfaren pojke som är ute och festar och träffar en jätte söt tjej som intresserar sig för honom. Den oerfarne pojken blir så chockad att när han tvingas skynda sig iväg till bussen glömer han att fråga efter telefonnummer. Dock har en mer påpasslig kompis fått tag på ett telefonnummer till en av tjejens kompisar och till slut lyckas den oerfarna pojken kontakta tjejen och allt slutar lyckligt.
Där är det hela inte riktigt än men jag hoppas.

Till slut vill jag nämna uttrycket "snälla pojkar får inte kyssa vackra flickor" antingen är det rent skitsnak eller så är jag mycket elakare än jag trode om mig själv.

/Thomas

Inga kommentarer: