onsdag 7 januari 2009

Snökanonen.

I går natt/morgon (00-06) satt jag vakt för storvreta IK:s snökanon. Så här var min natt. (Autentiska antekningar)

00:55 Nu har jag fått instruktioner om vad jag ska kolla. Jag ska kolla trycket i snökanonen snökvaliten och att det inte läcker.
I min medtagna radio spelas en okänd sarek låt i SR vaken om 5 min ska jag åter ut och gå min runda.

01:30
Jag var ute och gick min runda nyss. Jag är lite orolig för snökvaliten, det blir ganska blöt snö för tillfället.
På radion spelas Jean Kingston och de jagar efter yrket på en norrman i strömstad, jag tror att han är civil injengör eller arkitekt.

02:30
Börjar bli hungrig men kämpar för att spara mackorna till andra halvan av passet. Jag fördriver passet med min DS och att lysna på junior VM hockey.

03:25
Varm o'boy och skinkmacka sitter riktigt fint nu.
Jag förundras över att det tyckes vara massa gamlingar vakna och lyssna på radio.

04:05
Snön käns riktig blöt, inte bra
Och snart är mina mackor slut, inte bra det heller

05:05 Nu är jag inne på min sista timme. Jag har bara en apelsin kvar att äta men jag är inte trött.

05:35 Nu är det inte bra, det har bildats stora slaskpölar på bägge sidor om konstsnöhögen, men jourhavande fixare, Peter, sa åt mig att höja kanonen och hoppas på det bästa.


Så här i efter hand så skulle jag nog ha stängt någon av kranarna för att öka kvaliten på snön men vad gör man om man inte vet om att det är ett alternativ.

/Thomas

Inga kommentarer: