fredag 22 maj 2009

NV3b-sången

Igår var det episkt röj på BJ och tack vare en väll tilltagen tidsmarginal innan jag ska till tåget till sundsvall hinner jag lägga upp min mycket eftertracktade NV3b sång på min blogg. Förvänta er dock inte att den är så bra som ni tyckte då ni var berusade.

NV3b-sången
(melodi Carina Berg sången av björn gustavsson)
Am G F
Det finns en klass, som jag gillar allra mest
Dm G
Så hör upp nu allihopa ni är bäst.
C Am F G
Där är allting ett kallas, fyrisskolan är dess bas.
Vi är ett helt fantastiskt gäng, men vi går mot vår refräng
det är ju allt bra trist, men det blir nog så till sist
Ni har vart kryddan i mitt liv och vi skiljs med sorgsna kliv
Vi har misslyckas med prov, och alltid är nån sen.
Men vi har haft det jättekul, trots olika problem
Am G F
Vi ska träffas, i framtiden, ska ni se
Dm G
Denna sången är till er NV3b

Am Em F G
Ida och Sara hänger jämnt ihop
Att se dem åtskillda det blir veckans största skop
Lina aldrig långt till skrattet har
Hanna kör på med sina långa svåra svar

C Am F G

Johan slappar hela da’n Martin återfinns på lan
Avid hänger i ett tre’, Alex hänger inte med
Viktor spelar sin guitarr , Ernst han slänger sig i barr
Mina nödrim är snart slut jag tror carro längtar ut
Dubbel Ludvig filmar film och Ede spelar ukelele.
Tobbe borde någon hållit kvar skolan med en sele

Am G F
NV3b mitt hjärta slår så hårt för er
Dm G
Varför tar det slut nu - jag vill ha mer

Am Em F G
Marcus och Daniel vill ni hänga me’
Vi kan bada tillsammans i vårt hav av MVG
Walter jag står mållös av din tankspriddhet
Aram snackar om sitt parfymerade packet
Andreas liknar killen som skrev denna sång
Angebjörn har är knappa 1 o femti lång
Ja vår vänskap det är skolans stösta skatt
F G C
Och nu djävlar ska vi parta denna natt.

Jag beklagar att alla inte fick plats i sången men melodin är inte längre än så.

/Thomas

5 kommentarer:

Anonym sa...

DU ÄR FUCKING KUNG THOMAS!
/ARREBARRE

Anonym sa...

hahaha fruktansvärt bra text//Backlund

Anonym sa...

awesome thomas! =D

/dannie

Lina sa...

Så underbart bra :D Du är bäst Thomas!

Haniiii sa...

Helt freaking fantastiskt!! Det som är ännu mer awesome att allt stämmer så stört bra.