lördag 2 maj 2009

Långsträcka of DOOM

På grund av klent intresse för H20 klassen på Roslagshelg "tvingades" jag idag ställa upp i H21 elit på nyss nämnda tävling. Detta inebar att när jag stod på startlinjen hade jag 13,2 km med upplanska mått ganska kupperad terräng.

Efter att ha avverkat 11 konteroller och kanske 6 km stod jag inför en av de mest monstruösa långsträckor (för den o insatte är en långsträcka när det är långt mellan en kontroll och nästa) jag någonsin sett och med marginal den längsta jag sprungit. Besten till sträcka mätte inte mindre än 3.1km och ett stigvägval var det inte ens tal om.

Efter att ha köttat stora delar av sträckan med ett ovanligt bra flyt kändes både ben och hjärna som urvridna trasor och in mot kontrollen förstörde jag mitt finna upplägg genom att vara totalt förrvirrad och springa runt uppe på en höjd när jag borde vara nästan vid foten av den. Men men. jag är fullt nöjd med att ha mäktat med de 13,2km på dagens banna även om sluttiden skrevs till föga imponerande 2:00:45

/en uttmattad Thomas

Inga kommentarer: