lördag 6 februari 2010

Flyt

Fram till idag Har det varit en vecka av andraplatser. I söndags började det med den på pappret väldigt snygga 2:a platsen i SvM i skid-O, den följdes på tisdagen av att jag genom att sätta skidklubbens pappor på plats med att komma 2:a i KM, bara slagen av Emil som har en träningsmängd som jag bara drömmer om. På onsdagen kom jag 2:a också 2:a i NC-cupen där jag vart spurtslagen av Mandus som i egenskap av att väga åtskilliga kilon mindre flöt ovanpå den inte helt hårtpackde snön på upploppet.

Idag var det igen dax för snöpulsning i NC-sportcups namn. Det var Rånäs som bjöd på dagens snödrivor. På loppets mest avgjörande sträcka den långa 2:an var det jag och lännas nyfunna snöpulsar kung Niklas Aldén som tillsammans forcerade genom ett stort grönområde medan övriga konkurrenter krigade ute på ett hygge. Vi drog det längsta strået och trummade sedan på så gott det gick på plogade vägar. Med en dryg km kvar till mål tappade jag dock honom då jag lockades att köra raka vägen över en åker i någon på korta banans fotspår istället för att följa skoterspåret. Det såg ut att gå mot en ny 2:a plats den här veckan men bakom mig fanns fortfarande en av världens bästa juniorer Albin Ridefält och när han på väg mot sista kontrollen kom ikapp hade jag inte mycket att svara med. Dock slutade jag 3:a vilket jag måste vara mycket nöjde med.

Allt som allt har det varit en mycket bra vecka ock vi får se vart mitt nuvarande flyt för mig i morgondagens lindmanslopp över 10 km klassisk stil med masstart.

/en nöjd Thomas

Inga kommentarer: