lördag 27 februari 2010

På gång igen

Under veckan har jag tillfrisknat men inte för än idag kom jag igång med träningen igen, det hela berodde mest på jobbet som gjorde att jag kom hem lite för sent och var lite för trött för att inte slänga mig i soffan framför OS. Det är i sig inte så oroande, det mest gnagande har varit att jag faktiskt inte känt något sug efter att träna, något som jag annars brukar ha i stora doser efter att varit sjuk ett tag.

När jag idag tog mig till Storvreta med mina skidor hade jag inga förhoppningar om ett bra pass då det milda vädret lovade mjuka spår och allmänt skitföre. Dock fick jag helt fel i mina dystra förhoppningar för passet. Spåret var så väljobbat att det trotts blidvädret var hårt och fint och vips så var jag sjukt träningssugen igen. Nu blir det full satsning mot JSM där jag bestämt mig för att jag ska åka dubbeljakten för att få revanch på min senaste SM insats då jag ramlade och bröt en skida halvägs in på skaten i nyss nämnda distans. Och sen är det bara min riktiga satsning på orientering som gäller.

/en taggad Thomas

Inga kommentarer: