tisdag 15 juni 2010

Don't think about it

Snart är det dax för Jukola och i år är förutsättningarna lite annorlunda för mig. Jag som de senaste 2 åren fått äran att starta får i år sikta in mig på att föra laget imål. Det känns lite nervöst. Dels för att det är 13,3 km i en terräng där de dragit ner banlängderna med 25% mot tidigare år jag varit med för att kompensera för den tuffa terrängen, men också för att jag aldrig i någonsin har sprungit en sista sträcka. Det känns ganska kul men också läskigt. man vill ju inte gärna tappa placeringar när man fått det förtroendet. Jag får försöka tänka bort att jag är sist och orientera lika bra som på 10-mila så ska det nog gå bra.

En annan kul sak med årets jukola är att både Martin och Terese platsar i linnes så då finns det 2 underbara vänner till att hänga med.

Som om det inte räkte med orientering för ett inlägg så måste jag nämna att jag är på väg mot "finalen" i Uppsala dubbelsprint. Ientligen trodde jag inte att jag var kvalificerad (de 10 bästa skulle starta jag var 14:e) men efter ett stort antal avhopp är jag inte bara med utan dessutom rätt hyggligt placerad i den stundande jaktstarten. Men det ligger en viss prestige i att inte bli omsprungen då de närmas bakom mig är Fibban, Simon och Ville. men om jag bara kan tänka bort dem ska nog min nästan hela minuts försprång räcka mer än väl.

/Thomas

1 kommentar:

Robert sa...

Asså Thomas när jag hittar stavfel då är det dåligt... :P