måndag 7 juni 2010

Och hur blev nu min nationaldag?

Jo min nationaldag bestod till slut av 3 huvuddelar vi tar dem i kronologisk ordning.

1 Tre minuters intervaller.
Psykisk och fysisk tortyr som stegrar ju längre passet går. Men ett säkert kort när man vill få en riktig kick. På riktigt. Kanske på grund av att jag har valt bort alla icke-kroppsliga rusmedel så är känslan som infinner sig minuterna efter ett riktigt hårt 3-min pass den största kicken jag känner till, trotts trötta muskler som gör ont kan man inte låta bli att le och tycka att världen är underbar när man springer hemåt. Det är lika bra som att orientera riktigt bra, men då handlar det mer om att de små kickarna man får när man spikar en kontroll staplas på hög och skapar en superhärlig känsla tills man går i mål.

2 Besök i Svia handelsträdgård
Efter lunch åkte jag och pappa med Frida och mamma till vad som rätt otippat är min favorit butik. Att gå omkring på svia och drömma om att odla vackra eller coola blommor, grönsaker och frukter är alltid jätte mysigt. Nu vet jag att jag knappt kan hålla några krukväxter i mitt fönster vid liv men man kan ju alltid drömma.

3 Häng med Borg
Vart avsläppt i stan på väg hem från Svia. Där mötte jag upp Borg och vi gick en promenad där vi diskuterade livets små frågor och sedan satt vi hemma hos honom och tittade på best of blocket. Mer behövs inte för att det ska bli trevligt om man har en bra kompis.

/en nöjd Thomas

Inga kommentarer: