måndag 11 oktober 2010

Andreas Valegård


När "gänget" har splittrats på stan promenerar jag nästan alltid omvägen till polishuset för att ta bussen. Varför? Jo för då får jag sällskap med Vale en stund till. Här får vi en stund att analysera våra liv eller bara prata om vädret. De samtalen har jag kommit att värdesätta högt.
Andreas "Vale" Valegård dök som så många andra av mina vänner upp i gymnasiet där jag lärde känna en osäker kille som var rädd för nästan allt. Sen skedde något, i takt med att han odlade lockar (till vänster) växte även hans självförtroende till oanade höjder.
Numera är Vale en kortklippt IT-student med ett stort självförtroende och många vänner, hanns oefterhärmliga humor roar många.
Genom gymnasiet har vi hunnit med mycket, bland annat har det spelats in film i tid och otid. Vale har i möjligaste mån försökt hålla sig bakom kameran men när vi lurat fram honom i rampljuset har han bland annat varit spansk TV-kock och en oväntat rik fattiglapp Framför allt har Vale dock varit drivande i manus etc. Man kan lugnt säga att utan Vale skulle det aldrig funnits något capsula azul, jag vågar nästan sträcka mig så långt som att det inte skulle ha blivit något "gäng" utan Vale. På något sätt har han som världens kanske minst tippade gängledare (Håller ni inte med Borg danne och Hanna?) sett till att vi blivit så tighta som vi är och att det är just vi av alla knäppisar man kunde ha tussat ihop i NV1a-3b som blev "gänget".

/Thomas

1 kommentar:

Hanna sa...

Trevligt inlägg. Mera mera mera mera!