söndag 3 oktober 2010

Veckans låt: Stad i ljus med Emil Sigfridson

Stad i ljus, i ett land utan namn.
På HG:s dansgolv står en ring av människor och skrålar med efter förmåga.
På min vänstra sida har jag Klara från Yvette och på min högra Viktor från korridoren. Resten av ringen består av andra Vilsare samt andra som likt nattflyn mot en lampa sökt sig mot den goda stämming som 20ich orienterare på ett dansgolv utstrålar. Här slutar gårdagskvällen och Das höstfest mycket trevligt. Det var den bästa festen hittills i Linköping utan att påstå att fester under nolle-p eller overalls invigningen var tråkiga.

Och låten att förknippa med kvällen är just Stad i ljus med Emil Sigfridsson.

Spotify

Nästa vecka utlovar jag ett inlägg om Emil, jag ska bara få till ett bra avslut, och sen ligger Vale illa till för nästa inlägg.

/Thomas

Inga kommentarer: