onsdag 29 september 2010

Emil Kalered


Näst på tur står korridorens ålderman, Emil, som bor längst ut på hörnet. Han har liksom Peter bott i korridoren under de 2 läsår som den har gått under det stolta namnet OL2:an.
Emil läser tekniskfysik precis som jag även om han haft den goda smaken att låta bli språk, dessutom ska han ha övertygande resultat enligt vad jag hört och det backas till exempel på att han är anställd som Lin. alg. mentor åt en av mina parallellklasser.
Som orienterare representerar Emil OK Skogspojkarna och har mig veterligen inga jättemeriter, utan att för den skull påstå att jag har den minsta chans mot honom i dagsläget. På temat kan man också nämna att Emil har en lillebror, Olle, som är en av landets vassaste 90:or och en lillasyster, Lisa, som inte alls är en av de vassaste men som bor i korridoren mitt emot.

Emil är den ende i korridoren som har tillgång till bil, men om man frågar snällt kan man få låna den till viktiga ärenden. (Tack för lånet Emil)

Dessutom så bekräftades Viktors tes om att Emil verkligen skjuter snabbare än sin egen skugga på [HG] i Lördags. Vi får se om han siktar lika bra ikväll, under lite Syras Beer mile sittningen som jag avstått på grund av mina bristande öldrickar färdigheter.

/Thomas

2 kommentarer:

liwing sa...

1. Att du inte insett att Emil, aka Drama, är en minst lika rutinerad ol2are som Twice number one och Viktor känns ju lite som ett fail.

2. Mycket besviken på att du ej håller kvar standarden i C17. Rummet mailade mig häromdagen och sa att det saknade vibrationerna av musik och dans.

3. Det finns även en Choclate-milk kategori på beermile.

Thomas sa...

Jag tar tacksamt emot visdomsorden från min föregångare och ska genast rätta till faktafelet.

Jag kan lova att rummet inte saknar spontandans även om min lilla dator inte klarar av att matcha dina sägenomspunna högtalare.