onsdag 8 september 2010

Kurser

Idag har jag haft en hård dag med lektioner i samtliga 4 kurser jag läser, så det kanske är dax förklara vad det är jag gör hela dagarna.

Grundkurs i matte, mer känd som grunken, började vi med redan i nolle-p och jag har missat första duggan på grund av SM. Nu står valet mellan att åka hem och springa DM eller skriva omdugga, vilket det blir bestäms nog av Niklas fot. Annars är det precis vad det låter som lite mer av samma matte som på gymnasiet. Vi har en cool lärare och föreläsare vid namn Göran Forsling som alltid bär tröjor med katter.

Linjär algebra, aka lin alg, är den andra matte kursen vi redan kastat oss in i. Det är ungefär samma som det vi läste i matte F på Fyris. Det känns skönt att ligga lite före de flesta andra.

Digitalteknik är en spännande kurs med massor ettor och nollor snart ska vi in i ett labb och löda kretsar. Jag tror att jag ska ta min labbrock. Det lär i alla fall uppskattas av mina labbkompisar.

Det stora oros momentet heter teknisk kommunikation på spanska. Det känns som om jag glömt all spanska jag någonsin lärt mig. Jag har svårt att böja verb och allt annat. Så nu ska jag ta till drastiska åtgärder, jag tänker plugga. Jag har till och med köpt en gramatik bok att plugga från.

Nu är det läggdax jag hör av mig.

/Thomas

2 kommentarer:

Alva sa...

Forsling är bäst! Så pedagogosk och rolig. Saknar de där kattröjorna!
Angånde spanskan, var det lika för mig när jag började. Jag hade inte läst spanska på två år och kunde ingenting. Men om du bara hänger i och kämpar kommer du lära dig jättemkt! Ni har Marisol, väl?
/Alva

Thomas sa...

Ja forslig är riktigt bra och vi har Marisol. Skönt att höra att det är fler som fick kämpa, de där Ii:arna verkar lite väl bra hela bunten.