måndag 6 september 2010

(föra) Veckans låt: Thats what you get med Paramore

Nu är det dags att sammanfatta en mycket trevlig helg i Umeå.

Medeldistans SM bjöd på ett halv taskigt kval som tog mig till b-final (stort + för att man fick springa finaldagen även om man inte var så duktig) väl där kunde jag inte göra den ljuvliga terrängen rättvisa utan stod för ett bottennapp till lopp. Dock han jag ha mycket kul innan det började gå utför, både bokstavligt och bildligt.

Socialt har jag fått hänga med Niklas, Robert och en massa andra fantastiska människor, vi firade Villes födelsedag och spelade så det kan låta junior med Långhundra.

Stafetten gav mig helgens kanske viktigaste insikt. Jag är i fantastiskt dålig form. Det visade sig genom att jag fick slita allt jag kunde för att inte tappa OK Kolmårdens Anna Forsberg som av okänd anledning sprang i H20. Anna är visserligen bra men det är inte ok att som seriös juniorkille ta stryk i löpning av en tjej, dessutom hade det varit pinsamt eftersom Anna bor i Linköping. Om man tar en titt i träningsdagboken borde det inte komma som en överraskning att jag är mäktigt långsam. Jag inser att jag inte alls har tränat så mycket som jag trott att jag gjort eftersom jag så got som aldrig kommit upp i det planerade antalet träningar tack vare taskiga träningsrutiner efter jobbet. Att jag inte tränat just nånting den senaste månaden med flytt och nollning gör ju inte saken bättre.

På temat blir alltså ”Thats what you get” med Paramore veckans låt, det är min egen bristande disciplin som bär ansvaret för mina misslyckanden på slutet. Om jag får ihop den orienteringen jag ibland presterat i år med en kondition som i forn stora dagar Kan det bli riktigt kul till nästa år.

Spotify



/Thomas

Inga kommentarer: