tisdag 14 september 2010

Linn Bränneby


I rättvisans namn tänker jag presentera mina korridorskompisar i den ordningen vi bor så först ut blir Linn Bränneby som bor i rummet vägg i vägg med vardagsrummet.

Linn är både korridorens yngsta invånare (och enda tjej), det gör att hon tagit på sig lite av en småsyskons roll. För att illustrera vad jag menar tänker jag berätta om en kväll under nolle-p då Linn var iväg och festade, dock hade hon lämnat tvätt i tvättstugan och mat framme. Som god korridorsgranne lade jag maten i en matlåda och Niklas och Peter tog in tvätten. Men helt utan nackdelar är det ju inte att slarva så när Linn kom hem möttes hon av en tvättlina som gick längs hela korridoren där Niklas och Peter rankat hennes kläder.
Jag kan själv se att såna skämt lätt skulle kunna slå fel men vi har tur att Linn är den hon är. Innan Linn anlänt till Linköping hörde jag från flera håll att Linn var precis rätt tjej att bo ensam med 7 grabbar och jag kan bara hålla med. Linn tycks inte ha några som helst problem med oss grabbar ens när vi är riktigt grabbiga och driver med henne, hon har hitintills inte varit på dåligt humör en enda gång och är dessutom en del av styrelsen till Niklas planerade korridorsföretag.
Linn Bränneby är dessutom det mest kända orienterings namn OL2:an har att erbjuda med bland annat meriter från juniorlandslaget. Vi andra faller på varierande kombinationer av sämre meriter och allt för vanliga svensonnamn.

En bild kan tänkas komma upp när jag fått tag en.

Så nu är ni förvarnade alla korridorskompisar, näst på tur är Peter. Be afraid!!

/Thomas

PS Jag ska raportera ett fakta fel och en fakta miss. Felet är att Linn inte är yngst även om man skulle kunna tro det. Missen är att jag inte nämnt att Linn läser I också känt som Civilingenjör i industriell ekonomi. DS

Inga kommentarer: