måndag 13 september 2010

OL 2:an

Nu har jag bott en månad i Linköping och det är hög tid att jag ger mina trogna bloggläsare en inblick i hur jag bor.

Ja här är mitt rum, ganska spartanskt med en samling krukväxter som mamma köpte till mig som enda prydnad. Det riskerar att få bli så då jag själv inte tänker på det. Jag skulle gärna vara en grym heminredare som mina systrar men hur ska det gå till när jag inte ens ser att det ser jätte tråkigt ut om jag inte tittar efter lite extra. Jag trivs bra här inne som det är och jag antar att det är det viktigaste.

Det här är köket där det lagas mat diskas och smids planer om att känna stora pengar på Att sälja "Five fingers". Här ser det allt som oftast ut som kaos men det är turligt nog mest ren disk som fyller upp diskställen. Det stora varningstejpade objektet i mitten är en bardisk som korridoren ärvt av någon som tröttnat på den, för det mesta knäcker den extra som köksö.


Så här ser vårt vackra röda soffhörn ut, här är det nästan alltid folk så man behöver inte känna sig ensam. Just när den här bilden togs fylldes soffan av Niklas och Viktor.

Sist men inte minst måste jag visa vår hall där 3 bokhyllor inte alls känns överflödiga för korridorens skor. Bara Viktor har själv 3 överfulla hyllor.

Så det var själva korridoren, snart ska jag bjuda er på det som är ännu viktigare, dess invånare.

/Thomas

2 kommentarer:

Burken sa...

Korridoren ser ju riktigt nice ut :D

Hanna sa...

Joo, jag diggar bardisken...