tisdag 25 november 2008

Grabbigt

Med tanke på de 2 senaste dagarnas väder så borde det här inlägget antagligen handla om det stora snökaoset men eftersom min blogg inte är specielt vitt sprid så antar jag att alla eventuella läsare var med om det också.
Istället tänkte jag berätta om upplands skidförbunds skidläger i Idre.

När vi kom fram till Idre efter att bussen blandannat kört av en förbipasserande bils backspegel, vart jag indelad i samma rum som Emil, killarna från månkarbo och tierp, ledarna Ulf och Janne och busschafören.
Att bo med det här gänget skulle vissa sig vara en riktig upplevelse en bra bit från det jag är van vid. Framför allt var det Ulf, Janne, Christoffer och Daniel (de 2 senaste månkarbo killar som gått ut skidgymnasiet och åtminstonde åldersmässigt är vuxna) som stod för det hela. Det tog ett tag för mig att sätta mig in i deras jargong, bland annat användes ordet bortamatch och det tog mig ett par timmar att fundera ut att en bortamatch var synonymt med ett ligg. Och mycket snack om fester (utan kodord) och bortamatcher blev det, som oskuld och nörd hade man inte särskilt mycket att tillägga i diskutionerna men det var ganska kul att lysna på dem också. Sammantaget var nog den här helgen det grabbigaste jag någonsin upplevt. Nu ser jag framemot nästa helgs läger i harsa med klubben, det lär inte bli tal om några bortamatcher men det är alltid kul att åka skidor och harsas mat slår idres 7 dagar i veckan.

Jag kanske inte hinner skriva ett nytt in lägg innan Harsa och om så är fallet ber jag eventuella läsare av denna blogg att ha överseende.

/Thomas

Inga kommentarer: