lördag 8 november 2008

Pryllistan: Plats 4


Plats 4 innehas av en pryl som sprider ljus i min tillvaro, framför allt under vinterhalvåret. Jag talar om min pannlampa. Någonstans i detta kaos befinner jag mig laddandes för att med pannlampans hjälp avverka mina dryga 11 km så fort som möjligt.

Min pannlampa är av märket mila och har en 10 och en 20W standardlampa. 20W lampan är dessvärre inget att lita på då den ofta glappar. Jag har ofta blivit överaskad av att allt runt omkring mig blivit svart på grund av denna egenhet men som tur var funkar 10 W utmärkt. Värre var det då batteriet (som sitter i en sele på ryggen) halkade ur och gled ivär på den isiga stigen. Jag kunde inte hitta den utan fick i det minsagt blygsamma ljuset springa tillbaka till lurbo och låna en lampa av en klubbkompis så att jag kunde leta reda på batteriet. Det var faktiskt rätt läskigt.

Må ni få många ljusa nätter
/Thomas

3 kommentarer:

pedram sa...

thomas, jag måste säga att jag är imponerad av din nya blogg och hur du utvecklat ditt skrivande! bravo, kamrat. och är det du på bilden? ser minst sagt episkt ut, skulle inte ha något emot att ha den uppsatt på väggen.

Thomas sa...

Bilden var änumer imponerande innan sidan klipte ner den för att få plats. Det är 1400 pers i det där tåget

Anonym sa...

Läskig bild :S