fredag 2 juli 2010

Och tiden går bara framåt

Idag var min sista dag på CMC 756, eller i klarspråk det CityMailkontor där jag jobbat allra mest under det här året. Min avskeds gåva, en korsordsbok, mottogs väl. det vart inte direkt ett tårdrypande avsked men lite kommer man sakna de personer som jobbar där.

Efter jobbet for jag in till stan, där jag mötte upp Danne och Borg för att uppdatera garderoben inför nästa veckas stora varbergsresa. I min väska hamnade en t-shirt, ett linne och ett par shorts. Innan jag for hem passade jag också på att låna lite böcker. Förutom att jag behövde något att läsa känner jag också att det kan vara bra att uppfriska mina spanska kunskaper inför höstens stora utmaning så jag lånade en bok på spanska och 2 vanliga fantasy-böcker. Väl hemma insåg jag att mina böcker var på varsitt språk, utan att tänka på det hade jag stoppat en engelsk bok i väskan. Tänk vad naturligt det har blivit att läsa på engelska för mig. Det kanske finns hopp för mina spanska studier ändå.

/Thomas som blickar framåt.

Inga kommentarer: