onsdag 21 juli 2010

Välkomen till ditt nya hem

Att flytta hemifrån har aldrig känts så rätt som idag. Det hela började med att pappa tog in 2 brev till mig med posten. Det ena var mitt exemplar av hyreskontraktet som nu var signerat av studentbostäder i linköping. det kändes ju klart bra. Det andra var ett mail från Y-fadderiet alltså den del av fadderkåren som har hand om oss som ska läsa tekniskfysik (Y). Detta brev innehöll lite information och dessutom en enkät. En enkät, tänker ni, det låter jobbigt. Det var det inte, jag lovar. Jag garvade nästan konstant i de 20 min som det tog att fylla i enkäten, det hade gått mycket snabbare utan garvandet.
Som civilstång kunde man till exempel välja bland alternativen, Singel, Gift, Konkubin, Sambo, Särbo, Bimbo och Rambo.
Konditionen skulle inte bedömas mellan 1-10 utan mellan Eric Cartman och Petter Northug och Sex Appeal (vilket jag aldrig sätt i en enkät förut) mellan Bru(tänk två prickar)no och Y-fadderiet.
Jag fick dessutom dikta lite efter en mal där vartannat ord var slumpat och Svara att jag tände på flickor i kilt. En riktig toppen enkät alltså.
Och om det inte kändes välkomnande nog hade mina nya korridorsgrannar spårat mig på Facebook och undrade när jag skulle komma.

Det här kommer bli löjligt awsome även om jag kommer sakna vännerna här.

/Thomas som hyser tillförsikt

2 kommentarer:

Hanna sa...

Kan du inte fotografera enkäten i sin helhet och lägga upp? Jag vill också ha roliga enkäter!

Thomas sa...

Dels har jag inte enkäten kvar och dels vill jag inte lägga upp material som någon kan bli sur på mig om jag avslöjar. Vill ju inte förstöra nöjet för eventuella folk som tänker gå i min fotspår.