lördag 17 juli 2010

Varberg: Redogörelsen

Här kommer det utlovade längre och bildunderstöda inlägget om Varbergsresan.

Logiskt nog började äventyret med att sitta 6h i en bil men med goda vänner och Hej domstol går tiden fort.
Framme i Varberg inväntade vi Hannas och Beccas TW-(tribal wars)vän Felda aka Tore som var på genomresa innan vi begav oss till stranden. Efter badet åt vi pizza det var mycket trevligt och efter att ha vinkat av Tore, som hade visat sig vara en riktigt schysst kille, spelade vi en episk runda pennpoker som gett avtryck i min profil på facebook.


Vår underbara värd Becca och nya bekantskapen Tore på pizzerian

Nästa dag Gick vi lite på stan på förmiddagen och spenderade lagom mycket av eftermiddagen lekandes i de stora vågor som vinden vallade mot stranden. Kvällen spenderades med VM fotboll.


Borde inte alla bilder av mig tas på behörigt avstånd och med bar överkropp?

På onsdagen skulle Hanna flyga hem så vi passade på att tillbringa dagen på Lisseberg. Jag var konstant livrädd i 7h medan Hanna påstod att vi inte kunde låta en tjej på 1,60 vara tuffare än oss och därmed tvingade upp oss mer räddhågsna i diverse otrevligheter som Balder, Upplyftet och Höjdskräcken.
Tillbaka i Varberg ville en Becca full av energi promt ha med oss ut i det för dagen inte allt för pulserande Varbergska nattlivet. Kvällen bjöd framför allt på Borg som klagade på att han var fullast och en ny trevlig bekantskap i Beccas kompis Åsa.


Som hämnd på Hanna är bilden från dagen ett hoppklipp från den enda attraktionen där jag var lite lugn och Hanna livrädd, Kållerado

Torsdagen var på grund av både vädret och mina vänners alkoholintag på onsdagen väldigt lugn. Det enda vi egentligen gjorde var att bowla och förgäves försöka övertyga Becca om att vi borde få bjuda henne på middag ute.

Här borde det finnas en torsdagsbild men eftersom Borg är lite seg hoppar jag det. Jag kanske redigerar in en senare men jag lovar inget.

På fredagen var det finväder och vi drog till stranden. Sen åkte vi ganska oförberett hem då oförutsagda saker som Becca var tvungen att styra upp dök upp. Men jag är inte ledsen för det. Jag han med det jag sett framemot mest, bada i havet, gå på Lisseberg och träffa Becca och dessutom kom jag hem lagom för att hinna träffa storasyster Sofia som var på besök hemma på lördagen.


/en mycket nöjd Thomas

2 kommentarer:

Hanna sa...

AWESOME INLÄGG! Och jag är faktiskt 1,62!!

Ernst sa...

Å helvete! Vem lät dig blir så stor! :O