fredag 23 juli 2010

Veckans låt: Speed of sound med Coldplay

Veckans låt får representera 2 viktiga saker den här veckan. Dels är den gjord av britterna i Coldplay. Britter var även de som hade träningsläger på Lurbo, vars träningar jag har åkt snålskjuts på i 3 dagar nu. Det har varit kul (med nya människor), nyttigt (för min rostiga orienterings teknik) och spännande (att behöva ta sig fram på engelska). Stort tack till Doran som lurade på mig att träna med dem.

Dessutom symboliserar titeln Speed of Sound hur fort jag tänker springa på o-ringen som sparkar igång på söndag. Skämt och sido är det många textrader i låten som känns helt rätt när jag tänker på o-ringen. Till exempel de om otålighet precis i början och de om att ta de chanser man får som är genomgående genom hela låten. Det det får mig att tänka på att nu när jag inte får chansen att delta i elitklass så får jag ta chansen att slå mitt placeringsrekord (en 17:e plats från H18 2007 i Mjölby).


Spotify

Hör av mig igen efter o-ringen.

/Thomas

Inga kommentarer: