torsdag 1 juli 2010

Överaskning

Igår hände det något oväntat. Jag tänker varken på de plötsliga regnskurarna eller på att jag inte fick jobba. Nej den riktigt stora chocken kom som ett brev på posten, bokstavligen.

När pappa kom in med posten till lunchen fanns där ett stort brev med handskriven adress och Studentbostäder i Linköping tryckt i övre högra hörnet. "Vad vill de mig" hann jag tänka, "de kanske skickar ut någon form av information till de som sökt i Linköping"
Döm av min förvåning när det första jag läste var att jag tackat ja till en lägenhet i en korridor, jag som inte ens visste att jag hade sökt en. Jag insåg snart att det måste röra sig om de så kallade OL-korridorerna även om jag hade trott att jag skulle få veta det samma väg som jag hade sökt det, via mail.
Så nu är nästan allt klart för flytt, känns nästan jobbigt att det är 1,5 månad bort.

/en Thomas i chocktilstånd

Inga kommentarer: