lördag 8 december 2012

Valencia, dag 2

Just nu sitter jag på taket till mitt hostel. Var lite lugnare här än nere i frukost matsalen och på rummet sover mina resekamrater, slitna efter gårdagens fest. I ärlighetens namn var det dock lite kallt. Hade hoppats på att hamna i solen men terrassen var vänd åt fel håll för det.

Gårdagens begivenhet var i alla fall att besöka Ciudad de ciencias med sitt vetenskaps museum och sitt stora poolkomplex. Vetenskapsmuseet var helt ok men för mig var den riktiga höjdpunkten inte det utan akvariet, och speciellt (precis som min mor lärt mig att tycka) delfinshowen. Jig får faktiskt ge showen här att den till och med är tuffare än den på Kolmården, de använder fler delfiner och det är en viss känsla när 10 delfiner hoppar samtidigt.

Men nu ska jag in innan jag fryser fingrarna av mig. Idag blir det Albufera, Spaniens största sjö och ett naturskyddsområde, åtminstone om mina roomies orkar ta sig upp ur sina sängar.


/Thomas

1 kommentar:

Robert sa...

Du har ingen rätt att prata om frysa fingrarna av sig. Pröva laga pistmaskin en heldag ute med medel temp på -18 grader då pratar vi!