måndag 10 december 2012

Valencia, dag 3 och 4

Den 3e dagen i Valencia dominerades av en resa till Albufera ett naturreservat utanför Valencia som huvudsakligen består av en stor sjö. Det var en trevlig trip men jag tror att det kunde varit en fantastisk naturupplevelse en annan tid på året. Till exempel då det fanns flamingos i sjön. Så här såg det i all fall ut en december dag.


Sen åt vi den lokala rätten All i pebre. En riktigt god fisksoppa visade det sig vara men jag hade inte kameran framme för att ta en bild.

Kvällen dominerades också av att vi gick till en restaurang och åt god mat samt att jag hoppade över att följa med till stranden och dricka öl på natten eftersom jag kände att jag var trött och stranden lät som ett kallt och blåsigt ställe.

Söndagenm hann jag bara med ett besök på den gamla sidenhandeln och ett besök på ett cafe där vi drack den valencianska specialiteten Horchata. En dryck av tigernötter. Riktig höjdare om du frågar mig även om Markus sa att man kunde hitta mycket bättre Horchata om man tog sig ut från centrum.

/Thomas

Inga kommentarer: