lördag 1 december 2012

Gym

Som jag har nämnt har jag skaffat ett gymkort dn här veckan. Närmare bestämt i Måndags. Det är på ett litet gym ca 4 min jogg från min lägenhet. Tänkte jag skull redogöra för lite skillnader.

Det första som slår mig med mitt gymmedlemskap är att allt inte är billigt här i Spanien, det här ska vara ett rätt billigt gym här och ändå är det dyrare än campushallen som är ett dyrt gym hemma. Nästa skillnad jag har lagt märke till är att elipsen är lite för liten för mig. Kan  ju ha vara för att jag är lång här men det är ändå lite tråkigt.

Passledarna: I Sverige är det ofta, åtminstone tror jag det, folk som gör det för att det är kul och troligen för ett betalt gymkort och möjligen lite extrapengar. Här är det ganska uppenbart att ledarna är betalade för att göra sitt jobb. Och hur vet jag det? Jo för alla pass jag varit på har letts av samma tjej. Lite oklart hur hon orkar köra hela kvällarna, hon måste vara grymt vältränad, och även oklart vem som leder spinning när hon leder pass i salen och vice versa.

Slutningen så är passen inte fullt lika välplanerade här som i Sverige. Jag får känslan att fröken ledare kör på känsla och byter även låt när hon känner för det.

Det var väll det jag hade att komma med idag. Eller just det. Nu är det december, månaden jag åker hem i och jag tänker låta julkalendern ta mig hela vägen genom månaden. Älska Mysteriet på greveholm.

/Thomas

3 kommentarer:

Frida sa...

Klart man ska följa julkalendern! Jag blev lite lycklig bara av att höra vinjetten

Thomas sa...

Du vet att du var 4 när den första delen sändes?

Frida sa...

haha jo det vet jag. Kommer inte ihåg ett dugg av det men dataspelet var ju en riktig höjdare!