onsdag 28 november 2012

Cordoba

Så var det dags att ta itu med bloggandet från i helgen. Har varit mycket nu när jag beslöt mig för att skaffa gymkort för att bryta den träningsmässiga utförsbacken.

Resan till Cordoba började Ganska tidigt Lördag morgon, en lite stund efter 8 var jag på busstationen och möttes av Lisa som redan var där. Dock syntes inte Paulina, Lisa chilenska kompis och den som insisterat på att ta 8:30 bussen, till. Vi ringde och väckte henne. Till slut dök hon upp, efter att tagit bussen klockan 3 (missade bussen vid 12) Många bilder blev tagna under veckan och tack vare dropbox tänkte jag servera min svältfödda läsarkrets på lite bilder den här gången.


Lunch första dagen

En av de innergårdar man kunde kika in på, tydligen är Cordoba kännt för sina innergårdar och varje år annordnas en tävling då man visar upp sin innergård

Jag gillade bilden trotts att jag inte kmmer ihåg namnet på monumentet

Jag och Pau

Jag i trädgården till Alcazaba de los reyes christianos

Lisa utanför "la mesquita" Den stora sevärdigheten i Cordoba. En  katedral som varit en moské en gång i tiden.
Mesquitans pelare som Lisa var väldigt (jag menar väldigt) förtjust i
Hoppas ni fått nog med bilder på ett litet tag. Jag ska nog ta tag i det här med kameran i helgen hoppas jag, men vi får se.

/Thomas

Inga kommentarer: