onsdag 14 november 2012

Huelga

Vad är det nu för spanskt ord jag har skrivit i rubriken. Det är faktiskt ordet för strejk och det är just vad det har varit idag. Generalstrejk till och med så skolan och det mesta annat har varit stängt. Den extra tiden har jag använt till att programmera och träna. Samt att vänta på den minst sagt tveksamma strömtillförseln som funnits i vårt hus idag. Undrar om det berodde på en brist på arbetare i kraftverken.

Nu har jag i alla fall begripit hur helgen kommer att se ut. Jag kommer att åka med Juanma, Keti och Carlos till Sevilla på fredag kväll. Det blir boende på hårt underlag och jag får låna sovsäck och liggunderlag av Keti respektive Juanma. På lördagen blir det sen staffet som jag ska springa i någon form av kombi lag eftersom jag inte får springa i Veletas lag då jag inte har licens och det skulle diska dem i mästerskapet. Söndagen blir sen en medeldistans där jag antar att jag inte kan vinna några medaljer heller på grund av licensbrist. Det ska i varje fall bli riktigt kul.

/Thomas

Inga kommentarer: