söndag 4 november 2012

Emma på besök

Dålig (obefintlig) uppdatering den här veckan på grund av att jag haft fullt upp med att underhålla en gäst, Emma. Mycket har hunnits med så det blir bara en kort resumé.

Lördag: Emma kommer till Malagas flygplats och vi fortsatte därifrån till vårt väldigt mysiga bed and breakfast. Sen begav vi oss ut på Malagas gator för att utforska staden i det fallande mörkret. Mycket mysigt.

Söndag: Vi gick ut hårt med målet att se hela Malaga på en dag. Vi lyckades lite väl bra för när vi vandrat igenom Alcazaba Den stora fästningen fick vi slut på saker att göra då mycket var söndags stängt. Vi gick en vända på Picasso museet men konst är inte riktigt vår grej. Därefter åkte vi upp till Granada.

Måndag. Efter att jag hade gått i skolan och Emma. Utforskat staden på egen hand var det dags att beta av sevärdigheternas sevärdighet här i Granada, Alhambra. Ett väldigt spännande ställe och värd sin entre.

Tisdag: Vi shoppade lite t-shirts till mig och vandrade omkring i Albaysin, efteråt ägnade vi en stund åt att leta efter en bowlinghall utan resultat. På kvällen drog jag med Emma på salsa lektion och introducerade sedan henne till konceptet tapas. Kanske inte den succe man hade hoppats på när vi inte hamnade på några speciellt bra ställen.

Onsdag: Träningsdag, vi åkte och sprang veletas orienteringsträning.

Torsdag: Jag hade ledigt så vi begav oss iväg med buss till en by kallad Guejar Sierra för att vandra i bergen. Trotts att vi helt tappade bort vår led och inte alls kom dit vi tänkt oss var det en väldigt trevlig dag.

Fredag: Åter en dag i Naturens tecken vi gav oss iväg på hostellens Waterfall tour. Det  var en grym upplevelse i byn Mochill där vi vandrade upp i en klyfta med vattenfall och klättrare. Kanske veckans bästa utflykt.

Lördag: Shoppade och gav bowlinghallen ett nytt försök. Trotts bättre reaserch denna gång undflydde den oss igen. På kvällen hade vi planerat in att gå till en flamencobar men där skulle man visst ha bokat bord i förväg för att ha en chans att komma in. Istället vart det en ny tapaskväll.

Söndag: Åkte med Emma till flygplatsen. Lite ledsamt men jag fortsätter mitt äventyr med ny energi.

/Thomas

Inga kommentarer: