onsdag 24 oktober 2012

Tävlingspremiär

I söndags var det tävligspremiär för mig här i Spanien. Jag fick åka med Carlos, den enda Veleta människan jag känner som är yngre än mig, och hans mamma som skjutsade honom. Det var en väldigt kall dag med spanska mått mätt. Dock hade det slutat regna, vilket det hade gjort på lördagen. Pozuela visade sig vara platsen för den skog som hittills sett mest skogig ut för en svensk.
Liga provincial är i stort sett en klubbtävling (det finns inga andra klubbar i provinsen) och avgörs under enkla former med stiftklämmor och direktanmälan.Jag tog det lugnt i början för att få ordning på kartan. Jag tyckte att jag lyckades hyfsat, vid 5an kom en liten bom men den bleknade när man jämförde den med vad jag ställde till med på 7an. Efter 6an tänkte jag att jag skulle ut till en närliggande stig för att få en bra ingång till kontrollen dock var det så finnt att springa raktfram att jag ändrade lättad över att ha lämnat det riktigt steniga och buskfyllda området kontrollerna innan befunnit sig i. Nu när jag har kollat på gps-rutten så sprang jag förbi kontrollen och tappade helt koncepten tillslut hittade jag en inhägnad 500m längre bort och läste in mig. När jag var kanske 100 m från kontrollen hade det gått 25 min när jag väl fann den hade det gått 42 så en bit över 16 min i bomtid.
Slutet gick bra men det kunde inte rädda situationen, så klart.

I övrigt då. Kameran krånglar sen jag laddade ur bilder senast. När jag tog ur den ur datorn sluttade inte på lampan lysa men jag kunde inte stänga av lampan eller sätta på kameran. Efter ett tag, troligen då batteriet tog slut, slocknade lampan men sen dess har den inte gått att ladda eller reagerat när jag tryckt på knapparna.

Emma kommer på lördag så därför jobbar jag just nu arslet av mig i skolan för att slippa jobba så mycket nästa vecka. Men nu ska jag till skolan för att gå på labb info.

/Thomas

Inga kommentarer: