lördag 20 oktober 2012

Söndag i Ma... Ajundrez


Efter en sista vända på hostellets frukost bar det av till Ajundrez byn där jag skulle möta upp Linnea igen på kvällen. Första imponerande synen han jag dock med redan på tågstationen. Stället var så stort när man kom in genom huvudingången. Dessutom hade massor av växter och en dam med sköldpaddor.
Skölpaddor inne på tågstationen
Växterna i huvudentren
Ute i Ajundrez sökte jag upp turistinfon för att hitta någonstans att bli av min väskor under dagen, det vissade sig att någon sådan facilitet saknades men den trevliga personalen erbjöd sig att ha mina väskor på sitt kontor. Dessutom gav de mig den mest generöst tilltagna turistkartan någonsin.


Med kartan i handen tänkte jag att eftersom jag varit på slottet i Madrid dagen innan var det läge att börja med att spana in de stora trädgårdar som fanns på kartan. Trädgårdarna visade sig vara mer av parker, och innan jag visste ordet av var det hög tid att bege sig in mot stan igen för att äta.

Efter maten tyckte jag att det var för dåligt med tid för att betala för att gå in i slottet så jag gick bara en runda utanför.

Sen möttes jag upp av Linnea och vi återvände till Granada.

Äntligen färdig med förra helgen. Jag måste gå ner lite i ambitionsnivå till nästa resa tror jag.

/Thomas

Inga kommentarer: