onsdag 10 oktober 2012

Spontan

Spontan och äventyrlig är ju inte direkt 2 adjektiv jag har gjort mig känd för. Visserligen kan ju mitt utbytesår gå som äventyrlig men inte med tanke på att jag kunnat åka till Sydamerika istället. Dessutom är den planerad sen 2 och ett halvt år tillbaka så inga som helst spontanitets poäng där.

Men nu har jag i alla fall, i ett ögonblick av obehindrad spontanitet, bestämt att imorgon åker jag till Madrid. Jag har sällskap på vägen av en tjej som visserligen är svensk men vars enda övriga koppling till mig är att hon är med i samma facebook grupp för ERASMUS studenter i Granada, och väl i Madrid är jag på egen hand. Det blir till att praktisera lite sociala skils på hostellet om jag inte ska bli ensam hela helgen. För att åka dit utan att ha någonstans att bo, så spontan har jag inte blivit.

Om jag inte faller död ner av spontanitets chock hör jag av mig från Madrid nästa gång.

/Thomas, den spontane

Inga kommentarer: