torsdag 18 oktober 2012

Lördag i Madrid

På lördagsmorgonen började jag med samma söta frukost som dagen innan samtidigt som jag försökte blogga. Det vart så dåligt att ni har fått vänta tills nu. Sen checkade jag ut ur mitt rum (jag hade inte kunnat hitta ett för hela helgen i sträck) och bokade ett nytt. Därefter drog jag på mig fivefingerserna och drog iväg för att upptäcka Madrids största park Casa de Campo (Hus på landet). Jag tror jag blev lite kär i stället, det hade allt man kan önska av en park. Den innehöll massor av människor som sprang och cyklade men även paddlade kajak spelade tennis och säkert annat jag missade. Det fanns en viss skogskänsla men också en linbana från inne någonstans i stan och även (enligt kartan) en djurpark och en nöjespark. Och framför allt var den enorm, 1 723 hektar enligt källan till all kunskap, wikipedia. Vilket betydde att jag fick lämna stora delar av den outforskad, trotts att det vart över 1h i mina fivefingers. 


Nyduchad begav jag mig ut på stan för att spana in Kungliga slottet från insidan. Jag tycket inte att det verkade så kul att äta på egen hand så jag köpte min lunch på McDonalds och begav mig till slottet. 
Det vart en stunds köande innan jag var inne. 

Jag framför slottet
Det var dock värt både köandet och de 5€ jag betalade. Maken till pampigt ställe har jag aldrig sett. Tyvärr vart det inga bilder då det rådde kamera förbud.

När jag återkom till hostelet kände jag mig lite dålig i magen och lade mig på rummet och läste en stund. Resten av dagen spenderades i Westeros (alltså värden där Game of thrones utspelar sig). Förmodligen var det karma för att ha varit en usel turist och ätit på MC Donalds. Jag led i alla fall inte supermycket.

Nu är det bara en dag till att redogöra för.

/Thomas

Inga kommentarer: