lördag 6 oktober 2012

Perdiz de Llano

Idag stod vandring till Perdiz de Llano på ESN:s schema och jag hakade på. Dels för att jag tycker att promenera är en lämplig umgängesform när man vill träffa nya människor och dels för att jag gärna ville ha lite bilder från min favolöprunda.

Det hela började bra när jag faktiskt glömde kameran och fick vända tillbaka, det resulterade i att jag såklart inte kom i tid, men som vanligt var det inte så viktigt i det här landet. På plats träffade jag först Lisa som jag skrivit om förr, tyskan som läst lite svenska, och sen Matthias som jag träffade på programmeringen i tisdags och sen dess har sett varje dag. Mattias hängde med vad jag tyckte verkade som ett trevligt gäng så jag beslöt mig för att hänga på dem. När vi ledsnat på att vänta tog vi saker i egna händer och började gå, följt av hela ERASMUS flocken. Det vart en trevlig uppfart även om det vart lite dispyter om vägen. Väll uppe uteblev den utlovade grillningen eftersom det var eldningsförbud och mina korvar förblev orörda i min ryggsäck. Som tur vad så delade mina nya vänner med sig till mig och jag slapp gå hungrig.

Efter att ha gått ner igen på eftermiddagen vart jag medbjuden på Grillning imorgon. Det tackar man ju inte nej till.

Här kommer lite bilder från dagen.

Här börjar uppstigningen, till lika vägen till det beryktade Alhambra

Utsikt från uppstigningen

Större delen av gänget på dagens utflykt

Det är svårt att göra utsikter rättvisa på kamera.


Mitt gäng för dagen beundrande utsikten

/Thomas

1 kommentar:

Lillsyrran sa...

Vad fint det ser ut att vara!