onsdag 3 oktober 2012

Träning med Veleta

Nu har jag varit på min andra träningen med Veleta. Det är en lite annorlunda upplevelse än att träna med Thor eller vilse.

Det första som är lite mysko är att de träffas runt 4, vilket inte gör mig något men får mig att undra vad folk jobbar med som kan vara med. Sen tar det lite spansk extratid och man kommer inte iväg till slut var vi ändå på väg, i mer än 1 h. Sen stack jag och andra betrodda ut och satte ut snitslar som kontroller. Efter det kände jag igen upplägget när vi sprang en gafflad bana med masstart. Riktigt kul faktiskt men hade lite problem med att upp och ner bland höjdkurvorna. Fick stryk av Juanma (klubb ordförande) och Salguero (träningsansvarig) på bägge banorna.

När träningen var slut (det tog en stund att få tillbaka alla) tog i alla fall spanska träningar lite plusspoäng när Kety bjöd på te och fikabröd och Salguero pallade ( för inte får man plocka frukt hur man vill här omkring? ) granatäpplen (Granadas!), som han sen gav till mig. En välkomst present antar jag.


Det kommer att bli ett kul orienteringsår här i alla fall. Nästa vecka kan det kanske bli Liga National i Lorca, Murcia, (typ 2h härifrån) om jag lyckas styra upp skjuts innan fredag då anmälan går ut. Hade för övrigt med mig kameran till träningen. Vart inte så många bilder då det mörknade när vi var klara. 2 bilder hit vart det i alla fall. Men inte på folk de bilderna vart för dåliga.
Granatäpplena
Fika!!!!

/Thomas

1 kommentar:

Robert sa...

Bra då bjuder du på fika efter träningarna när man kommer ner då!