söndag 7 oktober 2012

Bitterhet

Sen senast jag skrev har min uppfattning av spanien varit lite mindre positiv. Gårdagens fest började bra när Franchie ställde fram den klassiska spanska potatisomeletten som tilltugg. Det gillade jag men sen vart det jobbigare, när musiken spelade och 5 pers pratade spanska på en gång var det helt omöjligt att begripa något. Jag hade ändå ganska trevligt men allt eftersom timmarna gick vart jag tröttare men jag sa till mig själv att jag skulle med hela vägen ut och att det skulle bli kul att dansa. Det var trotts allt länge sedan. 20 över 3 var vi äntligen utanför dörren och på väg.mot klubben. Halvvägs stannade Mercedes och stirrade förfärat på mina lila converse. "Du har på dig zapatillas (ett ord jag trodde betyda tofflor), hittar du hem om de inte släpper in dig?" Och mycket riktigt vid klubben tittade vakten misstänksamt på mina kortbyxor och skor och undrade om jag var ERASMUS. När jag sa att jag var det släppte han in mig med en varning om att klä mig mer ordentligt nästa gång. Men hela episoden förstörde ändå min vistelse på klubben, jag tyckte inte om stället, för många killar som bara stod och tittade svårt att få någon kontakt med folk. Köttmarknad hann jag tänka innan 4 uppenbart inhyrda dansare intog de mest synliga platserna, 2 vältränade killar med fluga och shorts som mer var kalsonger och 2 tjejer med någon form av skoluniforms liknande kläder med kort kjol och vit skjorta uppknuten under brösten. Det förbättrade inte mitt intryck. Jag tappade bort mina vänner och trotts att jag hittade ett mindre dansgolv med lite skönare stämning gick jag snart hem.

Idag har inte varit mycket bättre, jag vaknade runt 12 och förbannade Spanien för deras sena fester. Inte vart det bättre av att den utlovade adressen för grillfest uteblev. Jag kände mig lite sviken och vart sittande vid datorn hela dagen. Såg på dålig svensk tv-underhållning som Doobidoo och intresseklubben samt det lite bättre Fridlyst.

Idag gillar jag inte alls Spanien

/En bitter Thomas

Inga kommentarer: