måndag 1 oktober 2012

Allt blir inte som man tänkt sig

Gårdagens nederlag var att jag inte lyckades fixa skjuts till veletas Liga Provinsial. Mycket störande. Istället vart det ett långpass upp en bit längs floden och upp för en backe så brant och lång att jag tvingades gå uppför den. Sen fortsatte jag där uppe. Utsikterna häromkring är det verkligen inga fel på. På vägen hem kom jag vilse och tog fel på den lilla byn jag kom upp vid och en annan by. Det gjorde att jag fick ännu mer gator än jag tänkt mig. Mina ben verkar i alla fall ha klarat sig bra så träningsdagen kan inte räknas som en total besvikelse.
Kvällen vart dock så mycket mer lyckad när jag träffade Jose Luise och de andra som hade kommenterat hans förfrågan om folk som pratade svenska på facebook för att äta tapas och öva Svenska respektive Spanska. Jose Luise var orimligt bra på svenska han klarade till och med av att begripa vad norske Jakob sa. Efter en mycket trevlig tapasrunda hamnade vi på en fest med en massa engelsktalande ERASMUS studenter. Det var också mycket trevligt men jag måste lära mig att ta folks nummer eller hela namn om jag ska kunna hålla kontakten med folk häromkring. Man hittar inte folk på facebook med bara förnamn.
Idag har det inte hänt mycket bara en kort löptur och styrka. Annars bara vakna sent och sitta framför datorn.

/Thomas

Inga kommentarer: