fredag 12 oktober 2012

Framme i Madrid

Så var jag på plats i Madrid, på grund av det grymma sällskapet vart den 4 timmar långa resan inget att oroa sig för.
Klättraren Linnea från Falun var det som stod för sällskapet (bild snodd från Sophie Poupoupidouwahs facebook hoppas hon inte misstycker). Hon har pluggat biologi i Uppsala och var på väg för att möta upp sin klättrande Spanjor till pojkvän. I övrigt var hon väldigt pratglad och vi han igenom allt från vårt gemensamma drag av att helt ha snöat in på något (hon klättring, jag orientering) till spansk politik.

I Madrid fick jag ge upp tanken på att hitta till hostelet till fots och ta en taxi. Hostelet är inte lika mysigt som det men det råder en snudd på nordeuropeisk ordning vilket är skönt.

Nu har jag ätit den sötaste frukosten i mannaminne, frosties med mjölk och rostbröd med nutella eller marmelad stod på hostelets frukost meny. Och nu är jag redo att ge mig ut i staden. Det blir intressant.

/Thomas

1 kommentar:

Sofia sa...

Skoj! Hoppas att du får en riktigt bra helg nu. Kram!