fredag 5 oktober 2012

Oväntade möten

Det är kul när när man stöter på osannorlika personer. De 2 senaste dagarna har bjudit på 2 av de mötena. Igår var det på labben i programmering som det oväntade hände. När jag höll på att försöka ta mig in i skolans datorsystem kollade jag upp mitt pass nr i ett mail. Då kollade hanledaren över min axel och sa (På spanska) "Ahh från linköping. jag har varit ERASMUS där". Sen berättade han att han gillade Linköping och att han bott på Ryds allé.

Idag var det på "International office" som slumpen var framme. Jag hade anmält mig till kurserna och hämtat mitt UGR-kort när jag funderade på om jag inte skulle ha ett mailkonto också. Nej visade det sig men när tjejen som jag pratade med frågade om jag hade någon mentor och jag svarade att jag hade fått ett mail från min mentor först igår, visade det si att tjejen jag pratade med i själva verket var min mentor. Hur stora var oddsen för det liksom.

/Thomas

Inga kommentarer: